Chyba każda osoba lubi mieć poczucie bezpieczeństwa. I nie dotyczy to wyłącznie kwestii relacyjnych, rodzinnych – istotne są także finanse oraz komfortowy dostęp do ważnych dla siebie plików i danych. Nie powinno nas zatem dziwić, że coraz więcej osób decyduje się na ubezpieczenie telefonu. Dawniej taka usługa jawiła się jako zbędna. Dzisiaj, w czasach kiedy sięgamy po coraz droższe modele urządzeń, czasem przekraczające wartość miesięcznej wypłaty, przykładamy większą wagę do ochrony swojego smartfona. Czy to jednak dobry pomysł?

Ubezpieczenie telefonu – co, jak i gdzie?

Niektórym wydaje się, że ubezpieczenie telefonu to trochę zbędny zakup. W końcu na rynku są dostępne hartowane szkła, ochronne folie oraz etui, a same smartfony mają zdaniem wielu coraz wytrzymalsze komponenty. Należy jednak pamiętać, że nawet najlepsze gadżety, zwiększające bezpieczeństwo urządzenia, nie uchronią nas przed nagłymi upadkami telefonu z dużej wysokości – w końcu takich rzeczy się nie planuje. Nawet najlepiej zadbany smartfon może zostać uszkodzony. I nawet jeśli w przypadku niektórych modeli telefonu wymiana pękniętego wyświetlacza lub zakupu nowego urządzenia jest jest ogromny wydatkiem, to jednak są smartfony i przeznaczone do nich komponenty, które serwisy wyceniają bardzo wysoko. Wtedy właśnie ubezpieczenie telefonu może nam pomóc w zaoszczędzeniu pokaźnych kwot.

Dostępność usługi ubezpieczenia telefonu stale rośnie – coraz częściej możemy natrafić na taką ofertę w sklepie elektronicznym lub u operatora naszej sieci komórkowej. Warto jednak wiedzieć, że na taką opcję możemy się zdecydować również po zakupie urządzenia. Telefon musi być jednak nowy. Z tej formy ochrony warto zatem skorzystać jak najszybciej, a co więcej, dobrym pomysłem jest również rozważenie jej zarówno w przypadku smartfona prywatnego, jak i służbowego. Generalnie ubezpieczenie telefonu to opcja dla osób, które chcą mieć poczucie bezpieczeństwa podczas korzystania ze swojego smartfona. Opłata ubezpieczenia nie jest wysoka, jeśli spojrzy się na nią z perspektywy potencjalnych strat (w wyniku kradzieży lub mechanicznego uszkodzenia urządzenia i konieczności naprawy lub wymiany jego poszczególnych części). Więcej informacji na ten temat można znaleźć na stronach firm oferujących ubezpieczenie telefonu – warto się z nimi zapoznać jeszcze przed zakupem nowego smartfona.