W czasie nadchodzących Świąt Bożego Narodzenia wiele firm zmaga się z wymyślaniem prezentu dla swoich kontrahentów. Czasem elektroniczna kartka przesłana mailem nie wystarcza i wypada wysłać do klienta coś więcej. Jest to doskonała okazja na przypomnienie klientowi o ofercie danej firmy. Przemyślany i dobrze dobrany prezent na pewno zapewni dobre skojarzenia z marką. Będzie nośnikiem korporacyjnej identyfikacji, a przy okazji spełni swoje zadanie dwojakiego przeznaczenia. Gadżety reklamowe są atrakcyjnym, a przede wszystkim efektywnym środkiem reklamowym. Są stosunkowo tanie w produkcji i łatwe w dystrybucji. Te wybierane na specjalną okazję, jaką są święta, kosztują więcej. To często markowe produkty sygnowane firmowym logo, wykonane z dobrych jakościowo materiałów, mające ciekawy design i niebanalne zastosowanie.
Warto postawić na oryginalność
W ofercie agencji reklamowej jest całych wachlarz gadżetów reklamowych dla firm klasy premium. Od eleganckich wyrobów skórzanych, jak portfele czy teczki na dokumenty, po materiały piśmiennicze i akcesoria do konsumpcji alkoholi. Tworzone są całe katalogi podzielone na wiele kategorii tematycznych, gdzie klient może przebierać w produktach o zróżnicowanej wartości i zastosowaniu. Dostawcy tego rodzaju produktów mogą się powtarzać w różnych agencjach, istnieje więc ryzyko, że nasz obdarowywany kontrahent otrzyma identyczny gadżet od innej firmy, sygnowany tylko innym logotypem. Jeżeli firmie zależy na uniknięciu takiej sytuacji i pozostaniu oryginalnym, warto przemyśleć indywidualne rozwiązanie, którego na pewno nie powtórzy nikt z konkurencji. Dobrym pomysłem jest wykonanie dedykowanego danej firmie lub branży gadżetu reklamowego za pomocą drukarki 3d.
Druk 3d odpowiedzią na indywidualne potrzeby
Technologia druku trójwymiarowego pozwala na wykonanie w zasadzie każdego kształtu z trwałego tworzywa. Istnieje wiele gotowych projektów składających się z wielu części, które można ze sobą łączyć. Dzięki temu można składać bardziej złożone przedmioty, które będą miały konkretne zastosowanie. Wykonanie firmowej figurki przedstawiającej oferowany produkt lub inny obiekt kojarzony z daną branżą będzie ciekawą alternatywą dla tradycyjnego kalendarza wysyłanego przed nowym rokiem do kontrahentów. Ale dopiero pomysłowy gadżet, który znajdzie praktyczne zastosowanie, spełni najlepiej swoją funkcję i zostanie odpowiednio zapamiętany. Dobrym przykładem takiego gadżetu może być przecinak do przewodów wykonany dla hurtowni elektrycznej. Same figurki też mogą zyskać użytkową formę, jeżeli firma zdecyduje się na wydrukowanie firmowych szachów. Pomysłów na gadżety reklamowe dla firm jest wiele, w zasadzie inwestora ogranicza wyłącznie inwencja twórcza. Ładnie zaprojektowany i wykonany przedmiot w technologii 3d opatrzony odpowiednim brandingiem spójnym z firmową identyfikacją, powinien zostać u klienta na dłużej. A o to przecież chodzi, aby za każdym razem, kiedy ktoś weźmie gadżet do ręki, pomyślał o firmie, od której go dostał.
To jest naprawdę cenna informacja.
Andrew Doyle
Czytając to, zrozumiałem, że wciąż mam wiele do nauczenia się.